

Ennakkotiedot ja tilaukset lähetetään Finnpilotin luotsinvälitykseen ensisijaisesti Pilot Online -luotsintilaussovelluksen kautta.
Mikäli sovellusta ei ole käytettävissä, voi ennakkotiedot ja tilauksen antaa sähköpostilla tai puhelimitse. Katso luotsinvälityksen yhteystiedot »
Luotsinvälitys lähettää kuittauksen toimeksiannon vastaanotosta siihen välineeseen, jolla ennakkotieto annettiin tai jolla sitova luotsintilaus tehtiin. Puhelintilausta ei vahvisteta puhelun jälkeen.
Luotsauspalvelun toimivuus ja joustavuus perustuu hyvään ennakkotietoon alueen ja asemien tulevista luotsauksista. Ennakkotietojen perusteella Finnpilot resursoi henkilöstöään luotsinvälityksen kautta eri luotsauksiin. Mikäli ennakkotietoja ei toimiteta ajoissa, ei Finnpilot välttämättä pysty toimittamaan luotsauspalvelua asiakkaan pyytämässä aikataulussa. Finnpilot ei ole tällöin vastuussa myöhästymisiin liittyvistä, asiakkaalle mahdollisesti syntyvistä kustannuksista.
1 Ennakkotietojen antaminen aluksen ollessa saapumassa Suomen satamaan
Alusten asiamiehet välittävät luotsinvälitykseen satamiin saapuvien alusten viikkolistat ja muuttuvat ennakkotiedot.
2 Tilaus saapumisajan varmistuttua
3 Ennakkotieto lähdettäessä
4 Tilaus lähtöajan varmistuttua
Mikäli sitovaa luotsintilausta muutetaan tai se perutaan varsinaisen tilauksen jälkeen, Finnpilot perii toimeenpannusta luotsauspalvelun järjestämisestä aiheutuneet kustannukset tilaajalta. Peruutuksiin ja muutoksiin liittyvät ehtomme löytyvät Finnpilotin palveluehdoista »